חשיבותם של השייקים הירוקים

4/3/2017

למה כדאי לשתות שייקים ירוקים

 

העלים הירוקים הם הרבה יותר מקישוט יפה בצלחת - מדובר במזון עשיר ומזין ביותר.

לעלים הירוקים צפיפות תזונתית גבוהה, כלומר הם מכילים כמות גבוהה של מיקרונוטריאנטים ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ורכיבים בריאים אחרים. הם דלים בקלוריות ועשירים במינרלים - מגנזיום, ברזל, אבץ, סידן, זרחן ואשלגן, k A E C- וויטמינים חומצה פולית ונוגדי חימצון חלבונים חומצות אמינו.

 

הם עשירים בכלורופיל – הפיגמנט הירוק שנמצא בצמחים. לכלורופיל מבנה מולקולרי דומה לתא דם אנושי הכלורופיל מנקה ומחזק את הדם, סופח רעלים ומפנה אותם החוצה. לכן העלים הירוקים משתתפים בתהליך ניקוי הגוף.ויטמין K שנמצא בכמות גבוהה בעלים הירוקים חיוני לאיזון קרישת הדם ולמטבוליזם של העצם.

עלים ירוקים מכילים סיבים תזונתיים ולכן נותנים גם תחושה של שובע. הם מסייעים בפעילות ובניקוי המעיים, בהפחתת גזים, נפיחויות ונוגדים עצירות.

 

הם משפרים את האיזון חומצי-בסיסי בגוף (PH) – מונעים עודף חומציות בדם וברקמות. התזונה המודרנית חומצית מדי (הרבה חלבון מן החי ומלח) מה שעלול לגרום לבעיות בריאותיות שונות (אוסטאופורוזיס, יתר לחץ דם, אבנים בכליות.

 

העור והשיער בריאים יותר בזכות הויטמין E ו-A שהם מכילים והאנטיאוקסידנטים שמסייעים במניעת תהליכי הזדקנות של התאים.

 

יש בעלים הירוקים כימיקלים צמחיים שהם נוגדי חימצון מצוינים ובעלי תכונות של מניעת מחלות והגנה".

 

"מעטים יודעים כי העליים הירוקים הכהים הם מקור טוב של סיליקה, אשר יחד עם ויטמין C חיוני ליצירת קולגן. מחקרים הראו כי הקולגן יעיל במיוחד לטיפול בבעיות עור כגון אקנה, אקזמה ופסוריאזיס ולצד זה הוא שומר על מראה עור בריא וזוהר".

 

איך ניתן להעלות את כמות העלים הירוקים

 

להוסיף לסלטים: חסה, פטרוזיליה, תרד, רוקט. מיזונה, רשאד ועוד..

לשלב במוקפצים מנגולד, תרד וקייל.

להוסיף לתבשילי דגנים: שמיר, אורגנו, טימין וכוסברה.

וכמובן להרבות בשתיית שייקים ירוקים, שיכולים להיות ארוחה בפני עצמם.

 

מה יתרון שתיית השייק?

 

את השייק מכינים בבלנדר חזק שיוצר מרקם חלק ונעים לשתייה.

השייק קל מאוד לעיכול כיוון שהוא עובר את מכשולי מערכת העיכול, ונספג מהר מאוד. באכילת ירקות עלים ירוקים אנחנו לא לועסים מספיק זמן כדי לפרק את כל התאים ולהפוך אותם לכל חומצות האמינו שאנו צריכים. בשתיית שייק רכיבי המזון כבר מפורקים ונספגים מהר לתוך מחזור הדם.

השייק מעלה את כמות הויטמינים והמינרלים שהגוף צריך ולא תמיד מקבל במינון נכון ממזונות אחרים.  לאנשים עובדים: הוא מהיר מאוד להכנה. ניתן להכין אותו מראש ולקחת לעבודה כארוחת ביניים.

 

איך מכינים את השייק?

 

בסיס השייק מבוסס על עלים ירוקים בתוספת פירות (העלים הירוקים מרוססים מאוד ולכן מומלץ להקפיד לצרוך אותם אורגניים).

אפשר להוסיף גם תמרים פירות יבשים ואגוזים, מלפפון, סלרי ג'ינג'ר ולימון.

אפשר להכין את השייק על בסיס מים, חלב שקדים או אורז.

חשוב מאוד לגוון עם העלים הירוקים ומומלץ גם להשתמש בפירות ועלים עונתיים.

אפשר כמובן גם לשנות את צבע השייק לדוגמא אם נוסיף פירות יער יהפוך השייק לאדום.

 

והכי חשוב ליצור קומבינציה שתהיה טעימה וכייפית.

 

 

Please reload

Featured Posts

שבועות בפתח- חג שמח!

May 27, 2014

1/2
Please reload

Recent Posts

October 10, 2016

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

   כל הזכויות שמורות לשף גיל הררי 2014  ©   |  All rights reserved   |                       |                               |                    |  צילומים: GangiN'all that Jazz