ניקוי רעלים באביב


ירקות, פירות שורשים וזרעים שהם חלק ממרכיבי תפריטי ניקוי

תקופת האביב ובעיקר התקופה שמיד לאחר הפסח היא זמן מושלם לניקוי רעלים או לפחות להתכווננות טובה לתהליך כזה. בתהליך ניקוי אנחנו עוזרים לגוף להגביר את תפקוד מערכות פינוי הפסולת השונות של הגוף. זהו תהליך שמעניק אתחול למערכת הטיהור של הגוף ומשקם את יכולתו להחלים, לתקן ולחדש את עצמו.


רעלים הם חומרים חיצוניים( הנמצאים במזון, במים, בחומרים כימיים ובאוויר) או פנימיים( המופרשים כתוצאה ממצבי מתח ותהליכים מטבוליים) שהגוף משקיע בהם אנרגיה ומשאבים רבים(מידי) כדי לנקותם ממנו.

כאשר הכמות של הרעלים גדולה מידי והגוף עובד קשה מידי בניסיון לפנותם, אנחנו עשויים לפגוש בסימפטומים כגון חולשה ועייפות, שינה לא תקינה, מצב רוח ירוד, דלקות ועוד.


החדשות הטובות הן שתהליכי ניקוי (ואפילו החשיבה וההערכות לקראתם) יכולים לסייע למערכות שלנו בתהליך יעיל יותר של פינוי הרעלים ובחיזוקן.

תהליך ניקוי מתמקד בהזנת הגוף באוכל מזין שמסייע לגוף ובעיקר לכבד בסילוק רעלים תוך שמירת גוף נקי.

בתהליך ניקוי כדאי להתרכז במזונות שקלים לעיכול ושנספגים ביעילות- מזונות מהצומח, נטולי גלוטן, שומנים מוקשים וסוכרים. חשוב לספק לגוף עושר של רכיבים תזונתיים חיוניים, ויטמינים, מינרלים ובנוגדי חמצון. הגוף מגיב לתהליך כזה בשמחה. הוא נעשה אנרגטי וקליל יותר והוא מתעל את עצמו טוב יותר בתהליכים הטבעיים של הניקוי.


בתהליך ניקוי נרצה להימנע או להפחית באופן משמעותי את המאכלים המעובדים והמתועשים, מזונות מטוגנים, גלוטן (ובמיוחד חיטה), ממתיקים מלאכותיים (משקאות הדיאט), ממתקים וסוכרים (לבנים בעיקר) קפאין ואלכוהול.

מה שכן נרצה לצרוך מתמקד בפירות וירקות עונתיים שמספקים הכי הרבה חיוניות לגופינו. פירות וירקות שהושארו להבשיל באופן טבעי לפני קטיפתם, סופגים את מירב הערכים התזונתיים. באביב אנחנו ממליצים לשים לב בעיקר לתותים, לשסק, פאפאיה, מלון ואפרסקים. בירקות מומלצים הארטישוק וארטישוק ירושלמי, אפונה ופול, תרד ושום ירוק. ברוקולי הוא נוגד חמצון כביר ומשפחת הכרוביים בכללותה( קולורבי, כרוב ברוקולי) נפלאה למניעת סרטן.

כמו כן בכל תהליך ניקוי נרצה לכלול כמה שיותר עלים ירוקים בכללותם( קייל, כרובים, חסות, פטרוזיליה, כוסברה וכו). נרצה לצרוך כמה שיותר נבטים( כולל כאלה שהנבטנו בעצמינו כמו נבטי חומוס ועדשים, קנואה, כוסמת, שעועית מאש וכו'). שומנים מומלצים (במינון נכון ) הם אלה מהצומח כגון אבוקדו ואגוזים/שקדים וכן טחינה איכותית מלאה ואורגנית. גם זרעים כגון פשתן, צ'יה ושומשום מלא יכולים להתאים לתקופת ניקוי. גם את הזרעים וגם את הקטניות ניתן גם להנביט ואפילו לעשות מהם ממרחים. בתקופת ניקוי טוב לשלב מיצים ושייקים בתפריט- כאלה שבבסיסם מכילים בעיקר ירקות ולהוסיף פרי או שניים מפירות העונה וכן נבטים וזרעים.( הימנעו מפירות הדר בניקוי, למעט לימונים).


הנה כמה רעיונות למיצים שתוכלו לשלב בניקוי ותכונותיהם:


  • מיץ תפוחים חמוצים - מצוין לניקוי כבד

  • מיץ כרוב - מרפא כיבים בקיבה

  • מיצים ירוקים בבסיסם - מעולים לריאות( פטרוזיליה, סלרי, קייל)

  • מיצי סלק ותרד - טובים מאד לעצירות

  • כדאי להתחיל כל בוקר עם מים ולימון( שעוזר גם להוצאת ליחה)

  • מיץ העל הוא עשב החיטה -שוט אחד ממנו ייתן לכם תדר אנרגטי מהגבוהים שיש וחדות מנטלית נפלאה.

  • מיצים מומלץ לשתות תמיד על קיבה ריקה.


ניקוי כדאי לעשות לתקופה של בין יום לחמישה ימים, פעמיים בשנה- רצוי בעונות המעבר בהן מזג האויר תומך בתהליך השינוי.

לאחר שבוע של ניקוי הטעם שלנו מתאזן והגוף בפירוש מרגיש שמח יותר.

ניקוי משפר באופן ניכר את העור והמראה, את ההרגשה הפנימית, איכות השינה, חדות החשיבה ואת יכולתנו להתמודד עם מתחים.


לסיום קבלו רעיון פשוט ונפלא לתקופת הניקוי שלכם( ובכלל) והכינו לעצמכם ממרח סלרי:


מצרכים: חבילה של סלרי (גבעולים + עלים),



מיץ מחצי לימון,

3 שיני שום,

מעט שמן זית.

מעט פטרוזיליה( אופציה).


הכניסו הכל לבלנדר וטחנו במהירות נמוכה יחסית.

בתאבון

74 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול